Babycadeaus blijven in trek

Ondanks de economische malaise blijft het geven van cadeautjes erg in trek. Wanneer je kijkt naar de cadeaus voor de allerkleinsten zie je dat er niet bezuinigd wordt. Dit is gebleken uit een onderzoek van Prénatal. In dit onderzoek werd het weggeefgedrag van bijna 4200 jonge moeders, en daarnaast ook cadeaugevers, onderzocht. Een op de zeven moeders geeft hierbij aan dat zij nu zelfs meer besteden aan cadeautjes dan een paar jaar geleden.

Ook voor zichzelf

Ongeveer de helft van de respondenten geeft aan dat zij net zo veel uitgeven aan kraamcadeaus en zwangerschapscadeaus als een paar jaar terug. Hierbij geeft ongeveer de helft van de ondervraagden gemiddeld €20 euro uit. Kleding, cadeaukaarten, knuffels en speelgoed zijn dan de meest populaire cadeaus om te geven. De opa’s en oma’s geven het meeste uit aan cadeaus, gemiddeld 75%. Wat nog opvalt is dat het onderzoek lijkt dat ongeveer de helft van de moeders een cadeau voor zichzelf koopt wanneer ze zwanger zijn.

Leuke webshops

Op internet kun je steeds meer leuke webshops vinden waar je kraamcadeaus kunt kopen, denk bijvoorbeeld aan Lievepip, waar je duurzame, hippe kraamcadeaus kunt kopen en ook grote winkels als Bol.com doen mee met leuke kraamcadeaus. Toch gaat nog driekwart van de mensen het liefste naar een fysieke winkel en overhandigen de gevers het cadeau ook het liefst zelf in plaats van dat ze het door een webshop laten bezorgen.

Trends

Je ziet in de wereld van kraamcadeaus steeds vaker trends ontstaan. Nu zie je bijvoorbeeld steeds vaker een cadeaumand welke je zelf kunt samenstellen en leuk in kunt laten pakken, hier zitten dan allerlei verschillende zaken in die interessant kunnen zijn. Ook zie je dat aanstaande ouders steeds vaker een verlanglijstje maken bij winkels zodat je precies weet wat de ouders nog graag als cadeautje zoude willen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *